Riina Tapionlinna asiakkuuspäälliköksi Proxionille

Joulukuussa Proxion sai joukkoonsa uuden asiakkuuspäällikön, kun Riina Tapionlinna siirtyi taloon leasingrahoituksen parista. Asiakkuuspäällikön tehtävään kuuluu mm. yksityisraiteen ja teollisuuden nykyisistä asiakkuuksista huolehtiminen sekä uusien asiakkuuksien etsiminen ja kontaktointi. Työtä toteutetaan yli liiketoimintarajojen.

Tapionlinna kertoo, ettei hänellä ollut Proxionista mitään erityistä ennakkokuvaa ennen kuin haki nykyiseen tehtäväänsä. – Talossa on tuttuja, joten tiesin sen verran, että työnantaja on mukava ja työpaikka kiva. Eräänä perjantaina sain sitten puhelun, jossa vinkattiin, että tällainen paikka olisi auki, Tapionlinna paljastaa. – Tämä tuli hyvään saumaan, sillä olin jo hieman pohdiskellut siirtymistä uusiin haasteisiin.

Ennen Proxionille tuloaan Tapionlinna työskenteli pitkään Grenkeleasing Oy:lla, viimeisimpänä myyntipäällikön tehtävässä. Aiemmin hän työskenteli samassa firmassa hallinnon puolella ja oli sitä ennen perustamassa yritykseen uutta osastoa. Vaikka Proxionille siirtyminen toikin mukanaan täysin uuden alan, asiakaslähtöinen työ on Tapionlinnalle ennestään hyvin tuttua. Siltä saralta löytyvät myös isoimmat vahvuudet työelämässä. – Olen hyvin palvelualtis ja osaan mielestäni kuunnella hyvin asiakaan tarpeita. Kyselen paljon, jotta varmasti ymmärrän, mitä asiakas haluaa, Tapionlinna kertoo.

Tähän mennessä aika Proxionilla on kulunut pitkälti perehtyessä, ja asiakaspalavereihinkin on jo ehditty mukaan. Asiakkuuksista huolehtimiseen liittyy perinteisten huolenpitosoittojen lisäksi mm. palavereihin osallistuminen asiakkaan asemassa. Tärkeää on myös varmistaa, että niin vanhoilla kuin uusillakin asiakkailla on täysi tietämys siitä, mitä kaikkea Proxion pystyy heille tarjoamaan. – Proxionilla tarjottavaa riittää, ja kaiken sisäistäminen vie varmasti hetken, Tapionlinna toteaa. – Olen onneksi päässyt jo moniin palavereihin mukaan. Tämä on tärkeää, jotta pääsen kärryille siitä, millaisia asiakkaita meillä on ja miten pystymme heitä palvelemaan.

Proxionilla pyritään siihen, että uudet henkilöt pääsevät työnsä myötä kasvamaan osaksi yritystä ja luomaan omannäköisensä urapolun. Myös Tapionlinnan toiveena on, että hän viihtyy talossa pitkään ja pääsee matkan varrella kehittämään omaa osaamistaan – ja tietenkin myös Proxionia, sitä mukaa kun yrityksestä kehitettävää löytyy. – Toivon tietysti myös hyvää yhteistyötä ja hyviä kontakteja niin asiakkuuksista kuin talon sisältäkin, Tapionlinna summaa.

Lisätietoja

Mikko Oksanen
Myynti, markkinointi ja viestintä
Asiakkuusjohtaja
mikko.oksanen@proxion.fi
0409619224